Tertiaire menu

Start inhoud
Standaard afbeelding voor nieuws.

iOS 9 overschrijft in sommige gevallen private APN’s bij zakelijke klanten

16/9/2015

Op 16 september, rond 19:00 uur, maakt Apple iOS 9 beschikbaar. Apple heeft ons geïnformeerd dat bij het installeren van deze software in sommige gevallen private APN's (internet toegang) overschreven worden. Hierdoor wordt de toegang tot mobiel internet op iPhones en Ipads geblokkeerd voor sommige zakelijke eindgebruikers met iOS9.

Dit probleem staat los van Vodafone. Apple werkt op dit moment aan een oplossing.

Vodafone informeert zakelijke klanten en hun eindgebruikers, die dit mogelijk raakt rechtstreeks via een sms-bericht (iPhone) en pushbericht (iPad). Ook informeert Vodafone haar klanten via het Extranet en de website van Vodafone.

Wie betreft dit?

Dit betreft alleen zakelijke klanten die gebruik maken van zowel een private APN als een Enterprise Mobility Management (EMM) /Mobile Device Management (MDM) of Apple Configuration Tool (ACT). Slechts een deel van onze zakelijke klanten maakt gebruik van een private APN voor (een deel van hun) medewerkers. Een deel daarvan gebruikt EMM/MDM/ACT tools.

Daarom worden alle zakelijke klanten die een private APN gebruiken, uit voorzorg persoonlijk door ons geïnformeerd. Eindgebruikers van deze specifieke organisaties die een Apple toestel gebruiken, ontvangen een persoonlijke SMS hierover. Reguliere zakelijke klanten en consumenten maken gebruik van een standaard APN en kunnen zonder problemen iOS9 downloaden.

Kan ik zelf zien of ik een private APN gebruik?

Deze is te vinden onder <instellingen>, <mobiel netwerk>, <mobiel datanetwerk> onder het kopje 'mobiele data'. De standaard APN die Vodafone gebruikt, betreft 'live.vodafone.com'. Klanten die een andere APN zien staan, maken gebruik van een private APN.

Wat als ik de upgrade al gedaan heb en internet werkt niet meer?

Neem dan contact op met de beheerder binnen je bedrijf.

Zie ook het bericht "iOS 9 veilig installeren op iPhone of iPad".

Deel deze pagina