Tertiaire menu

Start inhoud
Standaard afbeelding voor nieuws.

Afhandeling garantie respectievelijk onderhoud in geval van ‘customer abuse’

21/1/2014

Nu we ruim twee jaar gebruik maken van het contract EASI2010 | Werkplekken contract en er steeds meer apparatuur van Fujitsu in gebruik is genomen, zien we het aantal gevallen van 'customer abuse' evenredig oplopen.

Het gaat hier om onder garantie of onderhoud vallende apparatuur, die aan Fujitsu ter reparatie wordt aangeboden. Maar waarbij de reden van het defect een ongelukje is (bijvoorbeeld waterschade) of abnormaal gebruik. Alhoewel Fujitsu zich tot nu toe coulant heeft opgesteld bij dit soort defecten, vallen ze niet onder de garantie of de next-business-day-repair service.

Krijgt Fujitsu een werkplek ter reparatie aangeboden, waarbij sprake is van 'customer abuse', dan brengt Fujitsu normaliter een vergoeding van € 50,00 in rekening voor de onderzoekskosten. Wordt er gebruik gemaakt van de door Fujitsu aangeboden reparatie van het defecte apparaat, dan zijn de onderzoekskosten inbegrepen in het geoffreerde reparatiebedrag.

Deel deze pagina